با گرده گل ماسک و کرم پوست بسازیم


ماسک گرده گل و عسل طبیعی خواص زیادی دارد که می توانید به سادگی آن را در خانه تهیه کنید. اگر می خواهید پوستی سالم داشته باشید و از پوستتان محافظت کنید، ماسک عسل و گرده گل یک معجون و یک راهکار فوق العاده برای پوست شما خواهد بود.
گرده گل یکی از مواد مفید و کاربردی در زندگی ما انسان ها است. اگرچه اطلاعات بسیاری از افراد از گرده گل بسیار ناچیز بوده و به همین علت دانشی برای استفاده از این ماده پرخاصیت ندارند، اما یافته ها نشان می دهد که گرده گل می تواند در جایجای زندگی مردم نقش ایفا کند. البته این به معنای حذف دیگر مواد طبیعی نیست؛ اما می توان گرده گل را جایگزین بسیاری از مواد غیرطبیعی مضر کرد.
یکی از کاربردهای کمتر شناخته شده گرده گل، کاربرد آن برای سلامت پوست است. پوست انسان نیاز به مواد معدنی، ویتامین ها و بسیاری از مواد دارد. علاوه بر این، رسیدگی مداوم به پوست باید با استفاده از موادی انجام شود که آسیبی به پوست صورت نمی رسانند. با این حال متاسفانه در سال های اخیر شرکت های تولید کننده مواد بهداشتی با روی آوردن به ماده های شیمیایی، سود خود را افزایش داده اند اما سلامت انسان ها کم کم به خطر می افتد.
گرده گل می تواند در تولید انواع ماسک پوست صورت و کرم های مرطوب کننده و ضد چین و چروک مورد استفاده قرار گیرد. حال که متاسفانه شرکت های تولیدی از این ماده شگفت انگیز غافل هستند، شاید بهتر باشد خودتان دست به کار شوید و کرم های خانگی خود را با استفاده از گرده گل بسازید.
در این مطلب ابتدا به خواص گرده گل برای پوست اشاره می کنیم و در انتها نیز به آموزش ساخت ماسک گرده گل به همراه عسل طبیعی می پردازیم. امیدواریم با این اطلاعات بتوانید بهتر از از گذشته به سلامت پوست صورت خود و زیباییتان رسیدگی کنید. کافی است ایمان داشته باشید که محصولات شیمیایی در ظاهر برای پوست شما مفید هستند؛ اما در نهایت ممکن است آسیب های جدی به پوست وارد کنند.

چرا گرده گل برای پوست انسان مفید است؟
گرده گل خواصی را در درون خود دارد که باعث شده تا به عنوان یک ماده موثر در درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. از مهمترین خواصی که برای گرده گل ذکر شده، خاصیت این ماده در نرم کردن پوست و کاهش التهاب های پوستی است. همین دو خاصیت اثبات شده از گرده گل نشان می دهد که این ماده می تواند پتانسیل لازم برای ساخت ماسک صورت را داشته باشد.

بیشتر در مورد خواص گرده گل بدانیم:
گرده گل سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی است. مصرف خوراکی یا موضعی گرده گل کمک می کند تا این مواد معدنی به بدن یا پوست منتقل شده و کمبودهای بدن انسان برطرف شود. بسیاری از مشکلات پوستی تنها به دلیل کمبود ویتامین ها و مواد معدنی ایجاد می شود. با مصرف گرده گل می توان این میزان از کمبود را برطرف کرد.
داروها، کرم ها و ماسک هایی که با استفاده از مواد شیمیایی تولید می شوند نیز دقیقا همین کار را می کنند. درون آنها مواد مختلفی وجود دارد که یا به تحریک پوست برای جذب بیشتر مواد معدنی و ویتامین ها کمک می کند و یا اینکه در درون خود این مواد را به صورت شیمیایی داشته و به پوست منتقل می نماید. این مکانیسم اثر، به مرور زمان باعث بروز مشکلاتی در پوست می شود. علاوه بر این، پوست شما به چنین کرم ها و ماسک هایی عادت کرده و در نبود آنها شرایطی بدتر از قبل پیدا می کند.
گرده گل بر خلاف مواد شیمیایی، می تواند به صورت کاملا طبیعی به پوست شما کمک کند. در نتیجه اضافه کردن مواد مورد نیاز پوست بدون هیچ آسیب زنی به پوست یا مکانیسم های بدن انجام شده و به همین علت مشکلی برای مصرف کننده ایجاد نمی کند. در واقع تفاوت عمده گرده گل با مواد شیمیایی سلامت پوست این است: سالم و بی خطر!

چطور با گرده گل ماسک پوست صورت بسازیم؟
ماسک گرده گل و عسل طبیعی یک ماسک فوق العاده برای از بین بردن چین و چروک صورت و همچنین برطرف کردن لکه های موجود روی پوست صورت است. روش مصرف این ماسک به این صورت است که باید آن را چند بار در هفته با فاصله های منظم از یکدیگر بر روی پوست قرار می دهید. اگر این کار را به مداومت انجام دهید، خیلی زود شاهد بهبود مشکلات پوستی به ویژه برطرف شدن چین و چروک و لک های پوستی خواهید بود.

مواد لازم برای تهیه ماسک:
-    یک قاشق غذاخوری گرده گل
-    دو قاشق غذاخوری عسل خام

طرز تهیه ماسک گرده گل و عسل طبیعی:
-    گرده گل را با دستگاه آسیب یا به روش دستی به پودر تبدیل می کنیم
-    گرده گل ساییده شده را درون عسل خام می ریزیم
-    مخلوط را به مدت چند دقیقه هم می زنیم تا به صورت یکدست ترکیب شوند

روش استفاده از ماسک گرده گل و عسل
برای استفاده از ماسک گرده گل و عسل طبیعی بهتر است روش زیر را دنبال کنید:
-    ابتدا پوست صورت خود را بشوید تا آلودگی ها از روی آن برود.
-    ماسک را روی پوست صورت خود بمالید. یک لایه نازک از ماسک هم کفایت می کند.
-    30 دقیقه تا 45 دقیقه بگذارید تا ماسک روی پوست صورتتان بماند. در این مدت، بهتر است استراحت کنید
-    پس از گذشت زمان، ماسک را با استفاده از آب ولرم از روی پوست خود بشویید.
-    پوست صورتتان را با حوله نرم پاک کنید

فراموش نکنید که استفاده از ماسک باید در بازه های زمانی مشخص شده و حداقل 2 تا 3 بار در هفته انجام شود. در غیر این صورت نمی توانید به خواص ماسک برای پوستتان امیدوار باشید.

خواص این ماسک چیست؟
گرده گل خواص مختلفی دارد اما به طور کلی ماسک و روش استفاده از آن که بیان شد، می تواند خواص زیادی برای پوست شما به همراه داشته باشد. برخی از این خواص عبارتند از:
-    برطرف کردن چین و چروک
-    جوانسازی پوست
-    تقویت رنگدانه های پوست
-    پاکسازی پوست (در صورت استفاده چندباره)
-    تقویت و محافظت از پوست
-    برطرف کردن التهابات پوست و اگزما
-    کمک به برطرف شدن آکنه و جوش صورت
-    ضدعفونی کردن پوست برای پیشگیری از بروز آکنه

 

ماسک گرده گل و عسل طبیعی خواص زیادی دارد که می توانید به سادگی آن را در خانه تهیه کنید. اگر می خواهید پوستی سالم داشته باشید و از پوستتان محافظت کنید، ماسک عسل و گرده گل یک معجون و یک راهکار فوق العاده برای پوست شما خواهد بود.